30/9/20

Morreu Quino, pero Mafalda será inmortal.

 
O debuxante arxentino Joaquín Salvador Lavado, un nome que dicía pouco porque era mundialmente coñecido como Quino, faleceu este mércores aos 88 anos en Mendoza, a súa cidade natal, onde se instalou fai tres anos, tras a morte da súa esposa. Ao quedar viúvo, o humorista quedou sumido na mesma tristeza que hoxe embarga non só aos arxentinos, senón ao mundo de seguidores da historia e vida ficticia da nena á que non lle gusta a sopa. 
 “Morreu Quino. Toda a xente boa no país e no mundo chorarao”, tuiteou Daniel Divinsky, amigo e editor histórico do artista. Fillo de inmigrantes andaluces, con trece anos empezou a estudar Belas Artes en Mendoza pero fartouse do clasicismo para dedicarse ao cómic. Aos 18 anos foi vivir a Buenos Aires e logrou publicar a súa primeira tira cómica en 1954 no semanario “Isto é”. 
   Tardaría dez anos máis en presentar en sociedade á súa icónico personaxe, converténdose co tempo nun máis dos mitos arxentinos. As aventuras de Mafalda publicáronse entre 1964 e 1973, pero seguiron reeditándose, traducíndose, replicándose en revistas e diarios, e percorrendo o mundo e as distintas xeracións durante medio século. Ata hoxe.
Quino creou á nena para un anuncio -que nunca viu a luz- da axencia de publicidade porteña onde traballaba para financiar a súa paixón polo debuxo. Ese mesmo ano publicara a súa primeira recompilación de chistes gráficos nun libro titulado “Mundo Quino”. A primeira historieta de Mafalda acabaríase publicando o 29 de setembro de 1964 no semanario ‘Primeira Plana’. O nacemento de Mafalda e o resto de personaxes das tiras, como Miguelito, Felipe ou Susana , ocorreu nos convulsos e revolucionarios anos sesenta de Arxentina e Latinoamérica. 
A nena de inocentes ideas progresistas e pacifistas marcaron e ilustraron a unha xeración nova e de clase media arxentina, boa parte da cal acabou desaparecida ou no exilio. Quino e a súa esposa, Alicia, decidiron irse a vivir a Italia ao iniciarse a ditadura en 1976 e instaláronse en Milán. Coa recuperación democrática en 1983, o artista seguiu residindo en Europa pero viaxou frecuentemente a Arxentina ata que hai uns anos regresou definitivamente ao seu país natal.
   Aínda que a súa vixencia no século XXI é total, o debuxo de Mafalda quedou conxelado en 1973. Quino alegou que se lle secaron as ideas e seguiu creando outras historias. Con todo, o humorista non dubidou en recrear á nena por unha boa causa, como cando en 1977 ilustrou con Mafalda a Declaración Universal dos Dereitos do Neno para Unicef. O debuxante e a súa “filla” foron obxecto de múltiples homenaxes e recibiron galardóns por todo o planeta, destacando no 2014 o título de Caballero da Lexión de Honra de Francia e o Príncipe de Asturias de Humanidades.

 https://www.lavanguardia.com/cultura/quino-muere-dibujante-ilustrador-mafalda.

 

Las mejores-vinetas-Mafalda-Quino- 

La curiosa historia de cómo Quino creó a Mafalda

28/9/20

A vocación de todo ser humano non é outro que ser boa persoa

Esta é unha das aprendizaxes dun bo libro "Carta a una maestra" escrito polo alumnado da Escola de Barbiana, seguindo o método da escritura colectiva. Cun Lorenzo Milani que segue sendo actualidade. Se o pasado luns traiamos aquí a Paulo Freire e a Pedagoxía do oprimido, este luns toca D. Milani e esta Carta de obrigada lectura para os que se dediquen ou queiran traballar en educación. E ter claro que o que discrepa non trepa, que segue habendo moito Pierino e a opción dalgúns é outra.

Hoxe unha representación da comunidade do noso Ceip volvemos abrazar a nosa realidade e dicir que esto non serve, que temos que xerar outro sistema.  Que a educación ten que servir para dar máis oportunidades ós que máis o necesitan. Aprendemos e exercemos a solidariedade como o modo habitual de relacionarnos. Grazas!

Dous referentes nos meus estudos de maxisterio nos comezos dos anos 80 en Salamanca. Sempre coa análise da realidade como referente e cunha educación que sexa útil para o mundo real. Se en algo insistía D. Milani era en estudar o mundo real, en analizar o que pasa, en ver por que ocorren as cousas. A escola non pode ser un sistema alonxado da realidade.

Reler Carta a unha mestra é cuestionarse cando nos tomaremos a educación en serio.

 

Velaquí algunhas reportaxes que xa circulan grazas a Dende a Limia e a Voz de Galicia: 

Dende a Limia en directo: Abrazo e Cacerolada  

https://www.dendealimia.com/articulo/xinzo-de-limia/ceip-rosalia-faise-oir-cacerolada-multitudinaria

La Voz de Galicia. Edición Ourense 

📹 EN VÍDEO | [20:10] Familias y pequeños del CEIP Rosalía de Castro, en #Xinzo de Limia, protestan con una cacerolada por la alta concentración de alumnos en dos aulas del centro educativo. Imágenes de Miguel Villar.
 

E unhas fotos desta acción feitas por Eva (ANPA). Graciñas.

 









 

Día Mundial do Corazón

   O Día Mundial do Corazón celébrase cada ano o 29 de setembro, e faise desde que no ano 2.000 a Federación Mundial do Corazón, co apoio da Organización Mundial da Saúde (OMS) designase este día, co obxectivo de concienciar sobre as enfermidades cardiovasculares, a súa prevención, control e tratamento.

    As enfermidades cardiovasculares son a primeira causa de morte no mundo. Os infartos de miocardio e accidentes cerebro vasculares cóbranse máis de 17 millóns de vidas ao ano. E estímase que a cifra ascenderá a 23 millóns para o ano 2030. 

    Unha gran proporción destas mortes podería evitarse cunha alimentación saudable que reduza o consumo de sal, con exercicio físico e evitando o consumo de tabaco. 

   Como coidar o teu corazón? A OMS pretende convencer ás persoas en todo o mundo de que se pode facer un cambio positivo e coidar o teu corazón e o dos teus seres queridos, cun compromiso para a nosa saúde.  

   Algunhas das cousas que podes facer para coidar o teu corazón son:

- Cociñar e comer san: dieta mediterránea evitando o consumo de graxas saturadas e aumentando a inxesta de omega 3 e peixe.

- Facer exercicio físico, polo menos media hora diaria. 

- Limitar o consumo de substancias prexudiciais como o sal, o tabaco ou o alcol. 

-  Controla o colesterol. 

- Controla o teu peso. A obesidade é un risco cardiovascular importante.

 


 https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-corazon

 

27/9/20

Día Europeo das Linguas

 


Onte 26 de setembro, foi o Día Europeo das Linguas; creado polo Consello de Europa para promover a diversidade lingüística. 
Celebrámolo compartindo con vós este fermoso poema de Antón Cortizas, titulado "Tamaño", do seu poemario Anatomía da lingua.
 
"É tan grande esta miña
pequena e humilde lingua
que nunca chegarei
a pronunciala enteira" 
 
 
 

26/9/20

ABRAZO ó ROSALÍA E "CACEROLADA": LUNS 28 ÁS OITO DA TARDE: CONTAMOS CONTIGO!

   De novo este vindeiro LUNS, 28, ás 20h IMOS RODEAR O COLEXIO POR SE AÍNDA NON SE ENTERARON QUE TEMOS O MELLOR DENTRO E QUE NOS IMPORTAN AS NENAS E OS NENOS.

 

   E faremos unha "cacerolada" para visibilizar a nosa protesta colectiva ante a decisión que manteñen de termos 2 aulas con 25 e 24 nenas/os cando o curso anterioo tiñamos 3 con 17, 16 e 16. E sen pandemia. E outros niveis tamén con 24 e 23 alumn@s por aula. 
   E seguimos lendo, escoitando que a Consellería contratou 2.000 profesores para novas incorporacións (240 para infantil e primaria) e resulta que aquí quitáronnos un. E o publico en xeral acaba coa idea de que si, que se mira pola educación, porque os medios contan o que poder quere que conten. 
E resulta que a realidade é outra. E a realidade é a que ten a razón.
Mantemos a nosa protesta porque o primeiro é a saúde, porque queremos poder dar unha atención de calidade, porque non podemos permitirlles que nos ninguneen desta maneira, porque non podemos consentir que sobre todo ó alumnado que máis o necesita non se lle posibilite unha atención que o curso pasado tiña. E loitamos polo cambio que queremos ver. Sabendo que o partido non acaba ata que acaba.
 
Así o recolleu o Dende a Limia:

24/9/20

Que é GaliciaLe?


GaliciaLe é a plataforma de préstamo de libros, revistas, audiolibros e películas en formato electrónico das bibliotecas públicas galegas que ten por obxectivo facilitar o acceso de toda a cidadanía á cultura.

GaliciaLe proporciona un servizo de préstamo temporal de obras en formato dixital de temáticas diversas no que os intereses de todas as persoas lectoras terán o seu espazo (ficción, informática, historia, ocio etc.) e todas as idades o seu lugar.

En GaliciaLe o lector atopará dous catálogos: un que contén o “Catálogo galego” e outro que aloxa o “Catálogo en castelán”. As obras incluídas nestas dúas contornas poderán lerse e visionarse en dispositivos compatibles: tabletas, teléfonos móbiles e ordenadores persoais. No caso dos libros, poderá facelo, ademáis, desde un lector de libro electrónico.

 GALICIA LE

A plataforma de préstamo de obras en formato electrónico das bibliotecas públicas galegas

·      QUE É?

·      QUE PRECISAS?

·      COMO LER?

·      COMO VER UNHA PELÍCULA?

 


      itorial

Titorial

Se xa es socio/a dunha das bibliotecas da Rede de Bibliotecas Públicas de Galicia, soamente precisas introducir o usuario e contrasinal que che facilitaron na túa biblioteca.

Se esqueciches o teu contrasinal, preme aquí

Se desexas cambiar o teu contrasinal, preme aquí

Se non dispós de credenciais para acceder a GaliciaLe ou non as coñeces, podes solicitalas na túa biblioteca.

Se aínda non tes carné ou o que tés xa non está en vigor, diríxete a unha das bibliotecas da Rede de Bibliotecas Públicas de Galicia para obter a túa tarxeta de lector/a. Alí tramitarán o teu rexistro en GaliciaLe.

Unha vez rexistrado/a, e coas túas claves, xa podes acceder ao préstamo de obras en formato electrónico en galego ou en castelán premendo na icona correspondente.

21/9/20

Abrazamos o Rosalía: aprendemos a responsabilidade en comunidade

Aprendemos de Paulo Freire que " a realidade pode ser modificada cando as persoas descubrimos que é modificable e que podemos facelo." 
Aprendemos a pedagoxía da esperanza, de soños posibles, inéditos viables como a el lle gustaba chamar á utopía.
Aprendemos que a noción de educador/a non debe ser restrinxida ó profesorado; inclúe a todos os axentes educativos.
E hoxe familias da vila (crianzas, nais e pais, avoas e avós), dos pobos de Xinzo, de Trasmiras... Profesorado do Ceip Rosalía e doutros centros, representantes da Corporación Municipal e veciñanza en xeral fixemos realidade que sexamos considerados unha "vila educadora" (no camiño das cidades educadoras do admirado Tonucci); se facemos que "todo" sexa responsabilidade de "tod@s" o proceso educativo será máis efectivo, porque nos coloca a educadores e educandos, na mesma liña do proceso, sendo este recíproco; xa que non hai educandos e educadores por separado: hai "educadores-educandos" e "educandos-educadores".
Moitísimas grazas. Leccións que se aprenden na rúa.













E dous enlaces a Dende a Limia que recolleu así este acontecemento. Moitas grazas. Tamén estaba algún corresponsal de La Región e La Voz de Galicia. Isto é o que atopamos na Región ó día seguinte:

SEGUEN A REIVINDICAR A NECESIDADE DE LOITAR POR UNHA EDUCACIÓN DIGNA E BASEADA NA GARDA DA SAÚDE

Os limiáns, convocados esta tarde a "abrazar" as peticións do CEIP Rosalía de Castro diante do centro

A ANPA do centro educativo anima a todos os veciños da Limia a unirse ás súas protestas diante do CEIP Rosalía de Castro este luns 21 de setembro ás 20:30 horas. 


https://www.dendealimia.com/articulo/xinzo-de-limia/mais-150-persoas-abrazaron-ao-ceip-rosalia-castro/

A CONVOCATORIA REMATOU CUN SONORO E REIVINDICATIVO APLAUSO DOS PRESENTES

Máis de 150 persoas “abrazaron” ao CEIP Rosalía de Castro reclamando a praza do mestre que lle quitaron

Mestres, nais e pais seguirán convocando á cidadanía para que Educación recúe e manteña o mestre de Primaria co que xa non contaron ao comezar o curso. 

Xeografías lectoras na biblioteca escolar.

 


 A Consellería de Cultura, Educación e Universidade publica o lema e o cartel para as bibliotecas escolares de Galicia de cara a este curso 2020/2021. O lema elixido, XEOGRAFÍAS LECTORAS NA BIBLIOTECA ESCOLAR, quere  poñer o foco nas posibilidades que ofrece a biblioteca escolar para a construción da persoa lectora a través das distintas actividades que programa e dos recursos que pon a disposición da comunidade educativa. 

Cada libro que o alumnado ten a oportunidade de ler é unha ocasión para ampliar a súa imaxinación e aumentar os seus coñecementos, de aí a importancia da selección de lecturas que se pon ao seu alcance. A ilustradora encargada este ano de interpretar o lema elixido foi Bea Lema, quen nos ofrece unha imaxe evocadora deses mundos imaxinarios que a lectura pode axudar a visitar e construír.

En tempos confusos como os que estamos a vivir cómpre volver ás orixes, ao fundamental: a lectura e toda a súa potencialidade, sen esquecer outras oportunidades da biblioteca escolar para unha formación integral do alumnado. Atravesar o mapa da lectura pode facerse desde distintas ópticas, comezar a viaxe desde distintos portos:

- Pescudar nas lecturas que convidan a viaxar, a explorar, a investigar. Lecturas que nos permiten chegar lonxe sen movernos da escola (ou da casa). Lecturas que axudan a incentivar o inconformismo, a necesidade de coñecer outros mundos, de ampliar a nosa visión, de "ler o mundo". 

- Configurar o itinerario  lector como punto de partida da nosa xeografía lectora.

- Debuxar o mapa das nosas curiosidades, exploracións e descubrimentos a través das lecturas.  Descubrir as relacións entre identidade e lectura.

- Observar o modo en que cambiou a nosa xeografía lectora durante o período de confinamento (os nosos hábitos, as nosas lecturas...).

- Saber que somos os nosos propios cartógrafos, os que organizamos o noso espazo lector (e o noso "liberespazo", o sistema de lecturas que imos creando ao longo da vida).

- Observar o noso corpo como un mapa de coñecemento, achegarnos á práctica da lectura a través do propio corpo. Descubir a capacidade reparadora da lectura. 

- Deixarse levar polas relacións entre cartografía e literatura,  que convidan á aventura (debuxar espazos peritextuais, con mapas e planos que crean expectativas e acompañan na aventura lectora, debuxar mapas que representan mundos coñecidos e mundos imaxinarios, relacionar as nosas lecturas a través de "constelacións literarias", en función da temática, os personaxes...).

https://www.edu.xunta.gal/biblioteca/blog/?q=node/1360

19/9/20

LUNS 21 ÁS OITO E MEDIA DA TARDE: ABRAZO Ó CEIP ROSALÍA. ESPERÁMOSTE!

LUNS, 21 ás 20.30h IMOS RODEAR O COLEXIO POR SE AÍNDA NON SE ENTERARON QUE TEMOS O MELLOR DENTRO E QUE NOS IMPORTAN AS NENAS E OS NENOS  


 Levamos desde a primeira semana de setembro saíndo todos os días ás 12h. uns cinco minutos simbólicos para facer visible o noso rexeitamento a unha decisión, entendemos que mal tomada, dadas as circunstancias coas que estamos convivindo polo covid. Decisión de non volver habilitar unha praza que tiñamos o curso pasado e obrigarnos así a ter que xuntar en dúas aulas de 25 e 24 o alumnado que estaba en tres con 17, 16 e 16. 
 Uns días máis xente e outros menos pero todos os días representación de pais (ANPA), profesorado, corporación municipal e veciñanza. E como parece que aínda non se enteraron os responsables de tal atentado xa non só contra unha educación que merecemos senón e tamén contra a nosa saúde, este pasado venres acordamos citar a todas as familias e veciñanza o luns ás 8.30 da tarde a rodear o colexio, sempre gardando a distancia de seguridade (que non podemos gardar nalgunhas aulas porque temos 23, 24 e 25 alumnos/as).
Así que recollendo o símil do abrazo ó río Limia que dende hai máis dunha década vimos facendo tanto aquí como en Ponte da Lima imos abrazar o CEIP Rosalía de Castro para ver se desta se enteran; parece ser que só teñen repercusión as fotos con moita xente e que esteamos só 10, 20 ou 50 non é impactante. 
Animamos pois a todas as persoas de ben, que entenden que a loita non é só para as familias afectadas por este agrupamento; é para toda a comunidade educativa e diría máis é para todas a vila, teñen ou non hoxe fillos/as no Rosalía. Como moi ben recolle un dito africano "fai falla todo un pobo para educar un neno/a."    

17/9/20

Espazos educativos ó aire libre: nun recuncho do patio

 






Hoxe tocoulle ó grupo de Valores de 1ºA  dedicar un tempo a botarlle a comida ás galiñas, poliños, coellos; así que esnaquizaron anacos de pan que sobrara do comedor e atentamente llos procuraban á fauna que temos neste espazo reconvertido despois de quitar de aquí hai anos o antigo depósito de gas. 

Tamén na horta probamos os physalis (tomates peruanos ou faroliños chinos que dicimos cando non nos lembramos do seu nome), buscamos algún amorodo (que seguimos tendo) e comprobamos os tomates que temos, así como as outras verduras (verza, apio, remolacha, pementeiras, berenxenas...); sen esquecer o ben que distinguimos algunhas plantas aromáticas (romeu, lavanda, etc.) 

Axenda escolar da ANPA para todo o alumnado e profesorado



 Este curso o ANPA do noso Ceip posibilitou que todos contemos cunha axenda escolar; é un proxecto que xurdiu -din na cantraportada- da irmandade coa asociación Limisi e en colaboración co CIM (Centro de Información á Muller, Concello de Xinzo) e o CIX (Centro de Información Xuvenil da Limia promovido polo CDR O Viso).

Para que todas as nenas e o nenos teñan presente no dia a día a igualdade entre homes e mulleres; unha invitación para a reflexión persoal e a creación de espazos libres de sexismo e desigualdades a causa do xénero.

Parabéns pola iniciativa. Retómase así algo que, sen este enfoque específico sobre a igualdade, comezara a facer o CIX para todos os centros de ensino da comarca. hai xa moitos anos. Velaquí a portada da do curso 2003/4 que atopei aínda por aquí.


 

16/9/20

Celebramos as boas novas do IES e lembramos que nós seguimos reivindicando

 Se hai dous días traiamos ó noso blog o escrito e a imaxe do IES Cidade de Antioquía hoxe celebramos con eles a consecución dos tres profesores que demandaban para poder iniciar o curso cumprindo coas garantías que esixe o protocolo covid.

IES CIDADE DE ANTIOQUIA

NOVAS INICIO DE CURSO

A consellería de educación ven de concedernos no día de onte os 3 profesores/as que demandábamos para poder iniciar e desenvolver o curso cumplindo coas garantías que esixe o protocolo covid para os centros educativos.

Todo o persoal do centro está a traballarna organización do inicio de curso, para que ésta se leve a cabo nas datas previstas e nasmellorescondicións posibles.

Queremos darlle as grazas a todas as persoas que botaron unhaman para que istotivese repercusión e chegase a bo fin.

A páxina web do centro estará en constante actualización para dar conta de todas as novidades que se produzan.

Xinzo de Limia 16 de setembro de 2020

E lembramos que nós seguimos concentrándonos todos os días lectivos á porta do Ceip membros do Claustro, da Corporación Municipal, da ANPA, familias e veciñanza. E chamando á xefatura Territorial para facilitarlle achegarnos a boa nova que agardamos. 

Testimoniando que se de verdade queremos lograr algo temos que loitar por conseguilo. Tamén é educativo aprenderlle ó noso alumnado o enfrontarmos a realidade confiando nos logros dos nosos esforzos, poñendo da nosa parte cada un o que poida porque polo xeral "loita quen ten conciencia, non quen máis o necesita".



14/9/20

No centenario de Mario Benedetti non nos rendemos

 Por suposto que non


E sumámonos ás accións do IES Cidade de Antioquía e agradecemos á Corporación Municipal o seu apoio acudindo algúns representantes e mesmo avisando e pedindo disculpas cando non poden achegarse. Entre tod@s podémolo conseguir.

 Biblioteca-Cidade-de-Antioquía




Concello Xinzo de Limia

Esta mañá, a alcaldesa de Xinzo, Elvira Lama, e os concelleiros Amador Díaz, Rafa Penabad, Manuel Pérez, Antonio Fernández e Luis Miguel Gil visitaron o IES Cidade de Antioquía. Tamén os acompañou a alcaldesa de Porqueira, Susana Vázquez.
Ao ramate da visita, Elvira Lama, Amador Díaz e Rafa Penabad desprazáronse ata o colexio Rosalía de Castro para sumarse á concentración diaria que mantén o profesorado e a Anpa.



Resolución do Plambe para este curso


 https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2020/20200901/AnuncioG0534-250820-0001_gl.pdf

No DOG Núm. 177 Martes, 1 de setembro de 2020 Páx. 34745 en OUTRAS DISPOSICIÓNS, aparece a orde da CONSELLERÍA DE EDUCACIÓNdo 24 de agosto de 2020 pola que se resolve a convocatoria do Plan de mellora de bibliotecas escolares en centros públicos non universitarios de titularidade desta consellería para o curso 2020/21.

Na relación de Centros atopamos o Ceip Rosalía de Castro cunha concesión de 1700 € vistas as memorias de actividades levadas a cabo durante o pasado ano académico, así como as liñas prioritarias de actuación presentadas para o período 2020/21.

A biblioteca escolar e o conto do home que tiña mala sorte

https://www.edu.xunta.gal/biblioteca/blog/?q=node/1347 

E que non sexa por dicilo unha vez máis ...

Reflexións de Cristina Novoa no monográfico Notas para a biblioteca escolar do Programa biblioteca escolar "puntedu" do Departament d´Educació da Generalitat de Catalunya.

"A biblioteca escolar é unha oportunidade para un sitema educativo en busca de respostas a necesidades  antigas e emerxentes, que demostrou a súa capacidade de resiliencia e a súa contribución á mellora das aprendizaxes e das prácticas pedagóxicas nos centros."

"Para que unha biblioteca escolar poida exercer de axente transformador no centro ten que cumprir unha serie de requisitos:

  1.  Atención ao espazo como facilitador de experiencias.
  2. Renovación dos equipos de acceso e tratamento da información.
  3. Actualización constante da colección.
  4. Biblioteca física e biblioteca virtual.
  5. É imprescindible un equipo de apoio, interdisciplinar.
  6. Ha de contar cun orzamento propio.
  7. Toda a súa actuación ha de estar vinculada á adquisición dos contidos e competencias curriculares.
  8. A alfabetización informacional e mediática ha de ser un dos seu sprincipais obxectivos."

"Unha biblioteca escolar viva, activada, é un organismo resiliente que é capaz de adaptarse ás situacións máis confusas, repensar e saír adiante. Así o estamos vendo neste ano 2020, en múltiples experiencias de bibliotecas escolares galegas..."

 

http://xtec.gencat.cat/web/.content/projectes/biblioteca/biblioteca-escolar-en-el-segle-xxi/documents/6_novoa.pdf


11/9/20

Segunda semana poñendo de manifesto a nosa protesta

E aquí seguiremos á espera de que nos traten como persoas e se prime a saúde (porque sen ela todo é nada) que é o noso ben máis prezado. Moitas grazas a todas as persoas que día a día seguen acudindo a facer visible o noso rexeitamento á decisión de non habilitar unha praza como tiñamos o curso pasado e obrigarnos a xuntar en dous cursos con 25 e 24 alumnos (coa situación que estamos a sufrir) os que o curso anterior estaban en tres con 17, 16 e 16. Tamén para solicitar que noutros niveis temos aulas con 24 e 23 alumn@s polo que é necesario facer algúns desdobramentos máis. 

Nesta semana as novidades son que o pasado mércores o Clautro decidiu manter esta medida, aínda que comezaran as clases, e sabendo que o profesorado que podemos saír eses "testimoniais" 5 minutos imos ser poucos, porque á metade tócalle facer as gardas de recreo.

Ademais acordamos outra medida que foi levar esta problemática ó Consello Escolar que tamén nos reunimos ese mesmo día. Neste órgano colexiado no que estamos representados toda a Comunidade Educativa (Xunta Directiva, representantes do profesorado, representantes das familias, representante do Concello...) acordouse remitir un escrito á Xefatura Territorial recollendo as peticións xa feitas polo Claustro e a ANPA.

A maiores, e tendo en conta que ó longo deste tempo desde a Xefatura Territorial non se puxeron en contacto con nós tamén decidimos facilitarlle a labor; así que un representante do Claustro chama todos os días por teléfono por se xa teñen algunha boa nova que comunicarnos.  

Imaxes do xoves e vídeo do venres:


/videos/venres 11 de setembro 

E velaquí a outro Ceip "Rosalía de Castro" (en A Coruña) tamén facendo unha concentración semellante e outras protestas pola ratio, como esta das Neves na que o alumnado de 5º se plantou contra a ratio de 25 na aula. 

laopinioncoruna.es. Concentracion-ceip-rosalia-castro-corua.html

 https://www.lavozdegalicia.es/noticia/vigo/as-neves/2020/09/09/planton-5-primaria-as-neves-contra-ratio-25-alumnos-clase/

Está claro que o que lexitima a un grupo é o traballo que facemos, a capacidade que temos. E que as loitas hai que facelas para ganalas ou para aprender a perdelas, pero hai que facelas. 

7/9/20

Confío nas mestras. Vicenç Arnaiz


 Me mantengo optimista porque confío en la mayoría de maestras y de familias.


La educación que queremos s se fundamenta en la calidad de las relaciones y en saber poner a los niños y a las niñas en el centro de la reflexión.

La calidad de la innovación educativa se fundamenta en estar atento en como cada niño vive la relación con el mundo y buscar como acompañarlo.

El profesorado y las familias han sido siempre quienes han promovido las mejores prácticas educativas.

Las familias se reinventaron en el confinamiento.

La mayoría de maestras saben que su profesión no tiene que ver con conseguir que los niños se adapten a su programa sino que reinventan planes para que cada uno de ellos se sepa singular.

De los buenos maestros he aprendido que a las familias le ayuda que no les traspasemos nuestro malestar ni nuestras incertidumbres sino que necesitan sentir la escuela como un entorno encalmado, seguro y protector.

He visto como los buenos maestros reciben a los niños contagiando optimismo, calma y afectos. Convierten las inquietudes en diálogos e investigación. Apaciguan el temores con ternuras e ilusiones.

Los cuentos siempre hablan de retos, peligros, obstáculos, temores, tristezas... También hacen presente el amor, el esfuerzo, el ingenio, el coraje, la complicidad, la tenacidad,

ANPA, Corporación Municipal, Claustro, veciñanza... pedindo o que é de xustiza

Nesta segunda semana do curso seguimos concentrándonos, a partires das doce do mediodía nos arredores do Ceip, protestando a decisión de deixarnos sen unha praza habilitada o curso pasado, polo que o alumnado de 4º, que en terceiro eramos tres aulas de 17, 16 e 16, este curso imos ter que estar en dúas de 25 e 24. E pedindo que tamén se teña en conta que en segundo curso hai 47 polo que o máis axeitado, tendo en conta a situación creada pola pandemia, sería poder desdobrar tamén este nivel.
Animar a toda a comunidade educativa a seguir loitando por esta causa e agradecer o esforzo que supón deixar o que se está a facer para achegarse ata aquí.  








Enlaces a outros medios nos que se ten recollido esta información.