30/3/17

Despedindo marzo e co abril lector petando á porta

Despedindo marzo: Día Mundial da Narración Oral (20), Día mundial da Poesía (21), Día Mundial do Teatro (27). E co abril petando á porta. Estreámolo co día 1: Día das Artes Galegas (Maruxa Mallo).  O 2, Día Internacional do Libro Infantil e Xuvenil. 
Saudamos a Primeiras lecturas e ELOS.

primeiras lecturas

Esta é unha ferramenta de carácter educativo ligada á materia de Didáctica da Lingua e Literatura Infantil, da Facultade de Ciencias da Educación de Ourense (Universidade de Vigo). Aquí, alumnado e profesora deixarán as súas recomendacións de lecturas para o alumnado de Educación Infantil, incidindo nas potencialidades das obras seleccionadas, o que pode ser de axuda para outros docentes e mediadores en xeral (bibliotecarios, pais e nais etc.) 

Elos é unha asociación de investigadoras e investigadores docentes dos ámbitos galego e portugués da área da Literatura Infantil e X/Juvenil. Velaquí o enlace á web non que podemos atopar máis información e  recursos sobre esta temática: artigos, entrevistas, guías/seleccións, libros, recensións, revistas, monográficos... 
                                                                    http://elos.es/about/

27/3/17

Miguel Hernández, 75 anos da súa morte


Tal día como hoy, un 27 de marzo de hace 75 años, moría en el penal de Alicante el poeta Miguel Hernández, también conocido como el poeta del pueblo por sus orígenes humildes. Murió lleno de llagas. Sin apenas habla y una ronquera profunda. Tenía 31 años. Su cadáver, tal y como refleja el parte redactado en el Reformatorio de Adultos de Alicante, quedó con los ojos abiertos. 
Su muerte o, mejor dicho, su asesinato por el fascismo supuso un golpe enorme para la cultura española. Su obra, a pesar de su temprana muerte, ya le había encumbrado como uno de los grandes poetas de España. Y el tiempo ha reivindicado esta apreciación. Versos como los volcados en El Rayo que no cesa, Elegía o Nanas de la cebolla continúan entre los imprescindibles de las letras españolas. 
Miguel Hernández comenzó a escribir mientras pastoreaba en Orihuela (Alicante). Durante las largas tardes de soledad leía todo lo que caía en sus manos y escribía versos. Su talento, pero también su honestidad, le granjeó grandes amigos. Como los premios Nobel Pablo Neruda y Vicente Aleixandre, que definía a Hernández de la siguiente manera: "Un corazón enorme, ciegamente generoso, latidor en su poesía entera".
Pero Hernández no sólo escribió versos. También dejó textos publicados en periódicos de la Guerra Civil como Frente SurFrente Extremeño o Pasaremos, con las que pretendía insuflar moral a las tropas republicanas. Él mismo paseó entre diferentes frentes de guerra apoyando a los soldados republicanos en su labor de vencer al fascismo en el campo de batalla. 
"Miguel era tan campesino que llevaba un aura de tierra en torno a él. Tenía una cara de terrón o de papa que se saca de entre las raíces y conserva su frescura subterránea", decía de él Pablo Neruda, quien tras la muerte del poeta de Orihuela escribió: "Recordar a Miguel Hernández que desapareció en la oscuridad y recordarlo a plena luz, es un deber de España, un deber de amor".

"Gigantes bondadosos condenados a muerte"

Este é o título dun artigo que publicou La Región a pasada semana. Unha das entradas desa semana, no noso blogue, era sobre o día da árbore, o agasallo da Deputación cun libro para participarmos na Semana da Árbore e a Auga... e neses días aparece na prensa a decisión da Corporación Municipal sobre a "reforma" da estrada de Celanova.
Somos arboricidas? Aquí temos unha sentida testemuña de alguén que formou parte da comunidade educativa do Ceip Roaslía: grazas Gonzalo.

Gigantes bondadosos condenados a muerte

Un juicio sumarísimo se está celebrando en Xinzo de Limia. Los reos se consideran inocentes de las falsas acusaciones que se les atribuyen, pero la sentencia ha sido redactada hace muchos años. Solo se buscaba la oportunidad de ejecutar el veredicto con el apoyo de las masas.
¡Culpables! ¡Ejecutadlos! ¡No haya piedad! Gritaban desaforados docenas de iracundos habitantes de la desertizada Limia. ¡Son los últimos gigantes de una especie molesta y agresiva!¿No son acaso los responsables de un ruido infernal las noches ventosas de los equinoccios otoñales? ¿Y qué decir de la podredumbre de su hojarasca, que obtura nuestros desagües y ensucia nuestras calles? Por no hablar de los pajarracos que anidan en su ramaje defecando sobre nuestras cabezas. Además son traidores y nos ocultan los peligros poniendo en riesgo nuestras vidas. Ya han vivido muchos años y su ciclo se ha acabado.
Los verdugos afilan sus hachas, alimentan las sierras asesinas; esperan las órdenes oportunas para iniciar la matanza de inocentes. Y los árboles de la carretera de Celanova callan; soportan la traición de los hombres que, sin piedad, olvidan los servicios que han prestado a la colectividad. ¿Qué importa que absorban el CO2 removiendo y almacenando carbono y al mismo tiempo que liberan oxigeno, tan importante para la vida? No se considera un atenuante que absorban olores y filtren las partículas contaminantes, atrapándolas en sus hojas y corteza. No se ha tenido en cuenta su generosidad que les lleva a refrescar gratuitamente la calle donde residen, mitigando el tórrido calor de los veranos limianos, con el consiguiente ahorro energético de costosos aparatos de aire acondicionado. Quizás sus acusadores ignoren su aportación a la humedad atmosférica. Y, en una comarca marcada por las agresiones al medio ambiente, casi nadie valora su silenciosa lucha contra los rayos UV-B. Tal vez no se les perdone que no hayan dado fruto, que no exista belleza en sus flores y que se hayan convertido en el símbolo de una ecología agonizante por la acción del ser humano.
No, desde hace muchos años se ejecuta con ejemplar eficacia la destrucción sistemática de lo que fue la hermosa llanura limiana. Concentraciones abrasivas, uso de venenos de forma indiscriminada, contaminación de las aguas, erosión irreversible… Y para alcanzar el objetivo de destrucción hay que acabar con el último vestigio de naturaleza sana y majestuosa. Unos ganarán dinero traficando con sus cadáveres, otros verán rentabilidad en los votos de su muerte, otros venderán más aparatos acondicionadores de aire, los menos estarán satisfechos por el daño causado y solo los más conscientes sufrirán al ver la ignominia de algunos políticos que en vez de protegerlos no dudan en destruir el patrimonio natural que durante tantos siglos nos ha sido trasmitido.
Quiero tener la esperanza de que la cordura acabe por imponerse, que los vecinos de Xinzo se movilicen, que los ecologistas manifiesten su rotunda oposición, que se solidaricen con los árboles miles de ourensanos, de gallegos y que la Xunta de Galicia rectifique su decisión y se decrete el indulto de estos viejos gigantes que tanto aportan a nuestra salud. En miles de ciudades europeas así lo han entendido, sus plazas y calles así lo atestiguan.
Fotos de La región.es

24/3/17

No salón de actos da Casa de Cultura de Xinzo

O domingo 26 de marzo ás 12 da mañá. Vémonos alí!
Adaptación teatral a cargo de Ubú Teatro da obra homónima de Carlos Casares
  • A galiña azul 
FalaRedes 2017 abre cunha actividade - homenaxe ao autor a quen a Real Academia Galega lle dedica este ano o Día das Nosas Letrase e para nós, limiaos, toda unha referencia: Carlos Casares.
A galiña azul contén cinco historias entrelazadas que transmiten menxalles tan importantes como a defensa da diversidade lingüística, a importancia das diferenzas ou a libertade de expresión. Para iso, empregan diferentes técnicas, como a narración oral, a manipulación de títeres ou o clown.

23/3/17

Encontros Plambe 2017

O pasado venres participamos, no Palacio de Congresos en Santiago, nos encontros dos Centros que estamos dentro do Plan de Mellora das Bibliotecas Escolares. Xa somos máis de 600 os colexios que estamos nesta motivadora proposta e imos pola séptima edición.
 "En tempos de evolución e cambios profundos no ámbito social e educativo cómpre empregar utensilios ben calibrados para acertar no rumbo a seguir; imponse a necesidade de estudar ben as direccións dos ventos e a súa intensidade; é obrigatorio dotarse de argumentos e razóns para seguir adiante nos camiños de innovación encetados e sortear, así, perigos diversos. O faro como símbolo da luz e o coñecemento tense empregado para referirse ás bibliotecas. Reividicámolo aquí tamén como invento humano imprescindible para guiarse na escuridade: o mesmo que a biblioteca escolar"
                Asesoría de bibliotecas escolares
No enlace seguinte dispoñemos dos materiais dos encontros: programa, dosier informativo, resumos, presentacións, vídeos, blogues... Un montón de bos recursos. Ánimo! A gozar deles!

20/3/17

Días mundiais da Poesía, da Árbore e da Auga

Esta semana estamos a celebrar, dun xeito especial os días da Poesía, da Árbore e da Auga. Hoxe é o equinoccio de primavera. Equinoccio (do latín aequinoctium (aequus nocte), é cada un dos dous instantes do ano en que o Sol está exactamente sobre o ecuador celeste, que se corresponde coas datas en que o día e a noite teñen igual duración e que marca o principio da primavera e do outono, respectivamente.  
O equipo dinamizador da B.E. ten preparada unha actividade especial con motivo da celebración do Día Mundial da Poesía; propoñemos esta actividade para traballar a composición poética ao longo da semana: a árbore poética. É unha actividade que se presta para traballar de forma individual, por parellas, en grupos pequenos ou en gran grupo. Nas aulas -tanto de infantil como de primaria- imos traballar con palabras, rimas, versos, pareados, estrofas. Atentos pois ás carpetas e/ou caixas poéticas que chegarán ás vosas aulas. 
Resultado de imagen de castiñeiro de pumbariños 
Tamén participamos na 3ª Semana Escolar da Árbore e da Auga; recibimos da Deputación o conto "O amor eterno de Rozabales", unha historia de castiñeiros e augas termais, que estamos lendo; tamén un par de árbores pequeniños que poñeremos no patio. 
Castaño de Pombariños (www.rutadelosrios.com) 
 

16/3/17

Finalistas no xornalistas na escola


Este pasado mércores, 15 de marzo, atopamos que no suplemento de La Región "Xornal escolar" aparecía o traballo feito, para participar neste concurso, da aula de 4º A do Ceip Rosalía de Castro.  Recibimos a nova cunha gran alegría porque somos, un ano máis, finalistas. Se lle queredes botar unha ollada poñemos aquí o enlace ao noso "Eu son... Rosalía" que tivemos que mandar a comezos de xaneiro e no que recollemos varios traballos:
- A partires do Eu son... Balbino de Neira Vilas (Somos a Aula Neira Vilas) Fixemos unha presentación de cada un de nós pero imaxinándonos cómo estaremos dentro duns 20 anos. 
- O río Limia e os ríos da nosa contorna, as aves do Limia. O abrazo ó río Lim(i)a porque este curso estamos participando na VII edición e contamos a nosa estancia en Ponte de Lima en Outubro.
Parabéns !!!!! E moitas grazas a tod@s os participantes. Que por certo no listado do equipo de traballo non figuran os nomes de Carla Dos Santos e Paula Lama (aínda que si están na foto)

Eu son...Rosalía 2017.pdf

Outra sesión de "Ti tamén contas"


 O mércores 14 de marzo tivemos na nosa biblioteca outra sesión de "Ti tamén contas", actividade na que unha nai, un pai (ou calquera outra persoa da comunidade educativa) lles conta ou le algo ó alumnado. Nesta ocasión foi Rosa Mª Fernández Carnero (Moitas grazas!) a que nos agasallou ó alumnado de 1º de primaria. 





13/3/17

A educación dende o compromiso co territorio



Os vindeiros 30 e 31 de marzo temos unhas xornadas de interese para participarmos en Ourense. Un achegamento á experiencia de Óbidos.
 Óbidos é un municipio Portugués (rexión de Leiria) cuns 12000 habitantes, e situado 80 kms. ao norte de Lisboa. Dende o ano 2002 hai unha estratexia educativa, formal e decidida, que ten na creatividade, no recoñecemento dos valores comunitarios e no desenvolvemento saudable dos seus viciñ@s o seu eixe vertebrador. Así, o municipio de Óbidos leva algo mais de 10 anos implementando unha idea de desenvolvemento focalizada no turismo, a cultura e a economía, que levou á organización, durante os últimos anos, de múltiples eventos relacionados con diferentes áreas da creatividade: produción, escenografía, entretemento, música, deseño gráfico, márketing e publicidade, multimedia, creación artística e investigación cultural.
...O feito de que, relativamente preto de nós, se estea a desenvolver unha experiencia innovadora do primeiro nivel, na que se funden educación, enfoque comunitario e creatividade, e que esta teña dado lugar a unha rede de recursos socioeducativos que xa teñen demostrado o seu valor, é algo que debe ser coñecido de primeira man para, de ser o caso, logo poder difundilo coa esperanza de que axude a mover conciencias, ou cando menos propiciar cuestionamentos e a mellora doutras prácticas. 
(Fragmentos tomados da memoria da visita do CIFP POrtovello a escolas d´Óbidos, Portugal)

O CIFP Portovello e a Facultade de Ciencias da Educación (Universidade de Vigo - Campus de Ourense) convídannos ao encontro pedagóxico “A educación dende o compromiso co territorio. Achegamento á experiencia de Óbidos”.

Se estades interesados/as podedes  ver o programa das xornadas na seguintes ligazón e a facer a vosa inscripción con caracter gratuíto.

Programa
Inscrición


10/3/17

Exposión na B.E. sobre " Os canastros"



Temos unha nova exposición na Biblioteca escolar. Trátase dunha exposición fotográfica sobre os hórreos, canastros, cabaceiros... (ten nomes ben diferentes duns lugares a outros: cabaz, cabazo, calostra...). Contamos cunha unidade didáctica que nos achegaron desde a Asociación O Bión para traballar este tema. Moitas grazas. Preguntade por ela, se vos interesa, ós membros do equipo da Biblioteca.
As familias tamén podedes visitala de luns a xoves de 15.15 a 16.15h



7/3/17

#adMÍRALAS

8 de marzo: Día internacional da muller.

A Organización das Nacións Unidas declarou o seguinte a través do seu portal:
"O tema de 2017 para este día é: "As mujeres nun mundo laboral en transformación: hacia un planeta 50-50 en 2030".
O día 8 de marzo todas as mulleres do mundo se unen por unha tradición de 106 anos, a celebrar o seu día, separadas por todas as fronteiras, as relixións, razas, etnias ou cultura, demostrando así ser todas elas unhas mulleres loitadoras que son capaces de todo por defender os sus dereitos tal e como o merecen, obtendo igualdade en moitos ámbitos da, ás veces, inxusta sociedade mundial.

¿Sabes en que disciplinas destacaron estas mulleres? Anímate a facer este trivial. 

http://www.publico.es/sociedad/dia-internacional-mujer-mujeres-deberian.html
http://www.publico.es/sociedad/dia-internacional-mujer-mujeres-deberian.html

As mulleres son casi invisibles para a historia oficial.

Aquí poñemos algúns enlaces de interese para aprendermos algo máis delas:


1. Sufraxismo e feminismo. A loita polos dereitos das mulleres
2.  Mulleres revolucionarias que non saen nos libros de historia


Obtención do dereito ó voto das mujeres dalgúns países
Nueva Zelanda
          1893
Australia
          1901
Finlandia 
          1906
Noruega
          1913
Dinamarca
         1915
Reino Unido
  1918 (+30 años)
Alemania, Países Bajos
Polonia, Rusia, Austria
       1918
Bélgica
            1919     
Estados Unidos, República Checa, Eslovaquia
            1920
Suecia
            1921
España, Portugal
            1931
Francia, Italia
          1945  
Grecia
            1952
Suiza
       1974


Estas datas son indicativas, pois moitas veces o proceso de obtención dos dereitos políticos das mulleres foi longo e complexo. Un exemplo é Portugal: en 1931 as mulleres con estudios superiores ou secundarios obtiveron o dereito de votar. Haberá que esperar, despois, ata 1974, coa caída da dictadura, para que se poida falar propiamente de voto feminino. Moitos dos países que obtiveron o dereito de voto no período de entreguerras, España é un bo exemplo, pasaron posteriormente por longas etapas dictatoriais nas que o voto feminino, e masculino, foi suprimido ou absolutamente adulterado.  http://www.historiasiglo20.org/sufragismo/triunsufrag.htm

6/3/17

Desfile Entroido 2017

Aquí poñemos o vídeo con todos os que que estivo a facer, Oumee, o venres 24 de febreiro que se dedicou a gravarnos. Este curso temos con nós a este Auxiliar de conversa por sermos un centro con seccións bilingües. Moitas grazas Oumee!!! E agora, a gozar con estes actores e actrices!!!

Semana da prensa na escola

http://www.prensaescuela.es/images/suplementos/curso_2016-2017/VE20170222.pdf
Entre o 6 e o 10 de marzo estamos a celebrar a 29.ª edición da Semana da Prensa na Escola, instituída pola Consellería de Educación en abril de 1989. No enlace temos cinco e-studios que poden consultarse na web do Programa Prensa-Escuela, sección de Profesores (www.prensaescuela.es). 

El periódico en las aulas.
  É un Stio web creado para os que desexen utilizar o periódico en educación. En cada unha das unidades ofrécense textos que invitan á acción e á reflexión; tamén unha guía didáctica orientadora para aplicar na aula. Medios de comunicación e educación e educomunicación.  Son textos contidos no libro de 1999, El periódico en las aulas. Análisis, producción e investigación”. editado en Huelva polo Grupo Comunicar.