1/4/23

Encontros PLAMBE 2022/2023

Asisitimos un ano máis ao Encontros do Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares, celebrados este ano o 31 de marzo no Pazo de Congresos e Exposicións de Santiago de Compostela.

Foi todo un día de experiencias e foros abertos onde as novas estratexias para este veterano Plan (do que o noso centro forma parte dende o curso 2008/2009) foron os temas chave que artellaron a unha selecta escolla de ponentes expert@s no seus ámbitos de traballo.

Comezamos a sesión matutina de traballo (despois da inauguración oficial dos Encontros por parte do Conselleiro de Educación, Román Rodríguez González) cunha primeira ponencia por parte de Carlos Alberto Scolari, profesor da Univeridade Pompeu Fabra de Barcelona. Scolari propuxo 10 interesantes tesis sobre a Intelixencia Artificial e todo o relacionado co tan renomeado ChatGPT.

De seguido, foi a quenda dos ambaxes do novo programa de xestión de BE Koha, da man de María Begoña López Soto, profesora de linguas no IES Fernando Esquío de Neda, titora en cursos PLATEGA sobre este tema e ponente habitual en xornadas e encontros de BE.


Para rematar esta mañá de traballo, Anna Juan Cantavella, docente, investigadora, asesora, promotora da lectura e editora no mundo da literatura infantil, fixo un relatorio titulado "O conto de nunca acabar: sobre selección, literatura, infancia e escola" na que nos convidaba a ter moi presente os paspectos plenamente literarios dos libros que pomos ao alcance do noso alumnado, porque como ela mesma dixo : "La selección de libros es la primera elección que tomamos con nuestros usuarios de la biblioteca". "Los libros no siempre tienen que tener una finalidad, la literatura de ellos es una finalidad en sí misma", dijo la autora do blog La coleccionista.


Comezamos a sesión vespertina con Alicia Sellés Carot e o seu "refrán", "O bo coñecido e o bo por coñecer: tendecias e innovación en bibliotecas". Esta documentalista castellonenca defendeu con moito ímpeto todas as novas estratexias que en moitas partes do mundo están sendo tendencia no traballo de cotío dos distintos tipos de bibliotecas. Porén... púxonos tarefa!! Participar no programa SocialBiblio!!


"Mirar, ler e pensar", era o atraínte título da ponencia de Ellen Duthie, interesada na práctica da filosofía con nenos, fai cousas en Wonder Ponder, en Filosofía a la de tres e en Filosofía de cuento. Ela misma di que "estos libros tienen muchas preguntas y ninguna respuesta". Nas súas obras, son @s propi@s lectores @s que teñen que buscar a resposta a esas preguntas que Ellen propoñe ... e facer un montón de preguntas máis. Filosofía en estado puro para nen@s de o a 99 anos ... que máis pedir!


E para rematar por todo o alto... Helena Villar Janeiro. Que dicir da "vicedecana da Literatura Galega", tal e como ela mesma se define. A poeta de Becerreá enfundouse no seu rol de pedagoga para darnos unha charla maxistral titulada "As bibliotecas, memorias paralelas", sobre as bibliotecas da súa vida e como eses espazos foron chave para formar a artista que hoxe é, facendo toda esta súa exposición empregando o seu máis grande tesouro, a súa voz,  "sen powerpoints nin chorradas desas" como ela manifestou! Arrancou moitisimos aplausos ao longo da súa intervención e deixounos abraiados coa súa definición de biblioteca como o "conxunto de saberes atesourados en libros" e falounos do valor "propedeútico" das Bibliotecas Escolares, porta de entrada a disciplinas ou estudos máis profundos. 
Non cabe dúbida que Vilar Janeiro é unha das máis grandes figuras da Literatura Galega actual, pero despois de escoitala hoxe, tamén podemos afirmar que ten unha filosofía pedagóxica que compartimos na súa totalidade!

Non queda máis que felicitar a todo o Equipo da Asesoría das Bibliotecas Escolares, por acadar un ano máis este nivel de excelencia nas ponencias e nos ponentes propost@s para unha xornada de intensas aprendizaxes. Xa estamos expectantes cos próximos Encontros PLAMBE, sinal de distinción e calidade e referencia entre todas as Biliotecas Escolares de España e de Europa.






No hay comentarios:

Publicar un comentario